Marketing jest bardzo szerokim pojęciem każdej reklamy, działań mających na celu zdobycie klienta, zapoznania jego z ofertami, z produktami i usługami, i z zaproponowaniem ich na indywidualnych lub ogólnych warunkach, w zależności od projektu. Podczas działań marketingowych liczy się przede wszystkim pomysł, i możliwość jego realizacji, a także fundusze umożliwiające jak najlepsze jego wykonanie. Reklamę możemy podzielić ze względu na jej przekaźniki. Na pierwszym miejscu będą to przede wszystkim media. Media wykorzystują między innymi dźwięk, obraz, animacje, które widzimy w internecie, czy w telewizji. Media to przede wszystkim internet, radio, telewizja i prasa. Tymi czterema drogami najczęściej jest przekazywana oferta płynąca z firmy działającej na rynku polskim lub zagranicznym. Bez względu na to czy mamy do czynienia z polską lub zagraniczną firmą, reklama jest opracowywana na podobnych zasadach,. Jedyną różnicą może być to, iż jedna firma będzie mogła sobie pozwolić na bardziej kosztowne przedsięwzięcie niż druga. Za tym idzie lepszej jakości animacja, dłuższe spoty reklamowe, bardziej dopracowana strona reklamowa, online, czy częstsze puszczanie reklam na antenie radia. Reklamy są przesyłane za pomocą skrzynek elektronicznych, telefonów komórkowych (w tym wiadomości tekstowych lub graficznych).