Korzyści płynące z marketing automation

Jeśli jesteś przedsiębiorcą to doskonale zdajesz sobie sprawę z tego jak dużo potrzebują niektóre codzienne zadania, do których możemy zaliczyć analizę zachowań użytkowników na stronie, poziom konwersji, analizę najlepszych kanałów sprzedaży czy też monitorowanie aktywności fanów na facebook’u oraz analizę efektywności kampanii w mediach społecznościowych.

Początkowo może się wydawać, że narzędzia, które oferują marketing automation są bardzo kosztowne i przy niewielkiej działalności lepiej jest w sposób tradycyjny przeprowadzać akcje marketingowe oraz analizować dane. Takie przeświadczenie panowało jeszcze klika lat temu. Postęp technologiczny oraz rozwój firmy oferujących takie usługi sprawił, że ceny narzędzi drastycznie spadły, jako przykład może posłużyć cennik, jaki znajduje się na stronie RedLink.

Zanim jednak skupimy się na korzyściach płynących z wdrożenia marketing automation w naszej firmie skupmy się na samej definicji: są to platformy, które oferują zautomatyzowanie działań osób pracujących w marketingu, co pozwala podnieść poziom skuteczności działań marketingowych oraz podniesienie sprzedaży poprzez różne kanały marketingowe. Poza automatyzacją platformy te dają dostęp do statystyk, wykresów oraz podsumowań. Dzięki temu osoba odpowiedzialna za marketing może przeanalizować dane oraz ustalić, które z wykonanych działań było najbardziej skuteczne.

Dlaczego warto skorzystać z marketing automation?

W tym akapicie skupimy się na korzyściach płynących ze stosowania marketing automation. Przede wszystkim dzięki zastosowaniu tego rozwiązania możemy pozyskiwać leady. Według badań przeprowadzonych przez Pepper Global była to największa zaleta. Kolejnym ważnym punktem, o którym warto wspomnieć jest możliwość podniesienia sprzedaży nawet o 15% oraz zmniejszenie kosztów na marketing internetowy o około 12%. Na forach internetowych, na których marketerzy dzielą się swoimi doświadczeniami z marketing automation możemy natrafić na często powtarzające się wątki, w których mówi się o utrzymaniu stałej komunikacji z leadami, dzięki której klienci sklepów internetowych wydają prawie o 50% więcej niż w przypadku gdzie automatyzacja nie była stosowana.

Warto również wspomnieć, że zdecydowana większość firmy korzystających z tego rozwiązania dociera z reklamą do swoich klientów dzięki precyzyjnemu dopasowaniu treści reklamowej do preferencji użytkownika oraz jego zachowań. Warto jest, więc dokładnie określić, czym może interesować się nasz odbiorca i na podstawie tego przygotować atrakcyjne treści, które zwiększą poziom konwersji w naszym sklepie. Dzięki temu możemy zaoszczędzić wiele pieniędzy i przeznaczyć je na inne kampanie reklamowej. Przytoczymy tutaj dość popularne stwierdzenie w branży marketingowej: ‘połowa wydanych pieniędzy na reklamę idzie w błoto, nie wiadomo tylko, która jest to połowa. Korzystając z marketing automation mamy szansę na odnalezienie, która jest to połowa. Warto jest, więc przyjrzeć się rozwiązaniem oferowanym przez firmę RedLink z Poznania. W tym miejscu warto jest jeszcze raz wspomnieć, iż rozwiązania te nie są wcale drogie, dlatego też zapraszamy do odwiedzenia strony RedLink oraz zapoznanie się z ich aktualnym cennikiem oraz pakietami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here