Na tematy reklam moglibyśmy się rozwodzić bardzo długo, bo jest to temat rzeka, jak to się powszechnie mawia. Moglibyśmy wymieniać się poglądami na ich temat, mówić, które nam się podobają i dlaczego, a które kompletnie do nas nie przemawiają. Jednak niniejszy artykuł nieco zawęzi ten szeroki temat, jakim jest reklama. W tym miejscu mowa będzie o zjawisku, jakim jest reklama kontekstowa, bo kto wie co i kiedy będzie nam w życiu potrzebne. Zaczynając więc od samego początku, należy najpierw wyprowadzić definicję wspomnianego terminu. A więc, reklama kontekstowa to sposób prezentowania różnorodnych usług stron internetowych, który w stu procentach odpowiada treści reklam do tychże stron internetowych. Na pierwszy rzut oka definicja taka może brzmieć nieco pokrętnie, ale chodzi po prostu o to, aby reklamy umieszczane na danych stronach korespondowały z ich treścią, gdyż wówczas będzie większa szansa na to, że osoba, która na taka stronę trafiła zwróci na tego rodzaju sugestie swój uwagę. Reklamy kontekstowe mogą występować w dwóch wariantach. Pierwszym z nich jest umieszczanie reklam na zewnętrznych stronach internetowych, których właściciele chcą u siebie takie treści publikować. Natomiast drugim rodzajem są reklamy wyświetlane na stronie wyników wyszukiwarki użytkownika.